Usługi NFZ w Toruniu
- Strona Główna
- NFZ
- Toruń
Toruń
Dostępne usługi NFZ w Toruniu
Godziny rejestracji: 7:30 – 15:00
pod numerem 56 622 89 82
Poradnia Logopedyczna
Kształtowanie właściwej mowy oraz usuwanie jej wad i zaburzeń.
Poradnia Rehabilitacji Mowy i Słuchu
Diagnoza i terapia oraz wspieranie prawidłowego rozwoju mowy i słuchu.
Umów się na wizytę
Poszukujesz miejsca, w którym przejdziesz przez szczegółowe i dokładne badania słuchu i mowy? Skorzystaj z pomocy doświadczonych lekarzy w naszej placówce. Oferujemy skuteczne i efektowne terapie dla każdego.
Godziny pracy Poradni Logopedycznej w Toruniu
Nazwisko i imię | Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
---|---|---|---|---|---|
Kaźmierkiewicz Paulina | 7:30-9:00 | 13:00-14:00 | 7:30-9:00 | 9:00-11:30 | 14:00-15:00 |
Rutkowska Natalia | 7:30-9:00 | 7:30-9:00 12:30-14:00 | 9:00-11:00 | 9:00-9:30 | 8:30-9:30 |
Siarkowska Edyta | 13:00-15:00 | 13:00-14:00 | 12:00-15:00 |
Godziny pracy Poradni Rehabilitacji Mowy i Słuchu w Toruniu
Nazwisko i imię | Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
---|---|---|---|---|---|
Kaźmierkiewicz Paulina | 9:00-12:00 | 10:30-13:00 14:30-17:00 | 11:30-15:00 | 7:30-9:00 11:30-13:00 | 8:30-14:00 |
Rutkowska Natalia | 10:00-14:00 | 9:00-12:00 14:00-15:00 | 11:00-16:00 | 9:30-15:00 | 10:00-15:00 |
Korpalska Karolina | 7:30-14:30 | 7:30-12:30 | 8:00-12:30 | 8:00-14:30 | 8:00-13:30 |
Pikulska-Dumińska Beata | 8:00-15:00 | 8:00-13:00 | 13:00-17:00 | 12:30-15:30 | 8:00-14:00 |
Zasada Małgorzata | 8:00-15:00 | 8:00-14:00 | |||
Rosińska Daria | 10:00-16:00 | 10:00-16:00 | 9:00-15:00 | ||
Siarkowska Edyta | 10:00-13:00 | 8:00-13:00 | 9:00-15:00 | 8:00-13:00 | 8:30-12:00 |
Borowska Bożena | 8:00-15:00 | 8:00-14:00 |
Pytania i odpowiedzi
Najczęściej zadawane pytania
Na poniższej liście można dowiedzieć się, jak przygotować się do badań oraz jak te badania wyglądają.
Poradnia
Logopedyczna
Skierowanie do Poradni Logopedycznej – może być ono papierowe bądź elektroniczne z kodem dostępu. Skierowanie może być wystawione przez każdego lekarza – np. pierwszego kontaktu.
Przy rejestracji potrzebne będzie również:
- Imię i nazwisko pacjenta
- Numer PESEL
- Adres do korespondencji
- Numer telefonu
- wady wymowy
- opóźnienie rozwoju mowy
- niepłynność
- mowa nosowa
- oddychanie ustami
- zaburzenia słuchu
- nadmierne ślinienie
- trudności z rozumieniem komunikatów
- jeśli cokolwiek niepokoi opiekuna
- opóźnionym rozwojem mowy,
- wadami artykulacyjnymi,
- upośledzeniem umysłowym,
- wadą słuchu,
- autyzmem,
- mózgowym porażeniem dziecięcym,
- zespołem Downa
- oraz innymi zespołami chorobowymi.
- budowy i sprawności aparatu artykulacyjnego
- fonacji, tempa mowy
- rozumienia oraz nadawania mowy
- gramatyki wypowiedzi
- zasobu słownictwa
- artykulacji
- kształtowaniem i rozwojem mowy
- pracą nad prawidłową realizacją głosek
- nadawaniem kompetencji językowych
- rozwijaniem czynności rozumienia mowy
- rozwijaniem i doskonaleniem języka
- wzbogacaniem słownictwa
Poradnia Rehabilitacji
Mowy i Słuchu
Skierowanie do Poradni Rehabilitacji Mowy i Słuchu – może być ono papierowe bądź elektroniczne z kodem dostępu. Skierowanie musi być wystawione przez lekarza specjalistę – audiologa, (oto-)laryngologa, neurologa.
Przy rejestracji potrzebne będzie również:
- Imię i nazwisko pacjenta
- Numer PESEL
- Adres do korespondencji
- Numer telefonu
- jeśli dziecko ma problemy ze słuchem
- jest zdiagnozowany niedosłuch
- trwa oswajanie z aparatami słuchowymi
- jest wszczepiony implant ślimakowy
- diagnozę deficytów występujących u dziecka z uszkodzonym słuchem
- terapię – z uwzględnieniem różnych kanałów komunikacji – resztek słuchowych, percepcji wzrokowej, elementów języka migowego
- pracę nad kształtowaniem i rozwojem mowy dziecka
- wspieranie rozwoju dziecka
- indywidualne wychowanie słuchowe dostosowane do potrzeb i możliwości dziecka
- ćwiczenia reakcji na dźwięk
- identyfikacja dźwięków otoczenia oraz ich różnicowanie
- ćwiczenia wspomagające akceptację aparatów słuchowych
- grupowe zajęcia muzyczno- ruchowe
Terapia psychologiczna – to forma wsparcia skierowana do dzieci i młodzieży oraz ich rodziców.
Głównym celem jest ukierunkowanie dziecka na prawidłowy rozwój, wzmacnianie mocnych stron oraz eliminowanie barier. Budowanie lub poszerzanie kompetencji społeczno-emocjonalnych.
Rodzic może skorzystać ze wsparcia w formie konsultacji psychologicznych – dotyczą one ogólnego rozwoju dziecka, trudności wychowawczych czy też budowania relacji ze swoją pociechą.
Terapia psychologiczna pomaga lepiej rozumieć siebie i otaczający świat, rozpoznawać swoje potrzeby i je zaspokajać.
Regulować emocje i rozładowywać napięcie w sposób akceptowalny społecznie.
W ramach rehabilitacji mowy i słuchu lub projektu z PFRON dziecko może uczestniczyć w indywidualnych zajęciach z fizjoterapeutą. Podczas takiej sesji oceniane jest napięcie mięśniowe, postawa ciała, gra stawowa, motoryka i koordynacja ruchowa.
Jeżeli dziecko wymaga pracy z fizjoterapeutą prowadzone są ćwiczenia korekcyjne i terapia nakierowana na przywrócenie prawidłowego napięcia mięśniowego i naukę utrzymania prawidłowej postawy ciała.
Sala wyposażona jest w sprzęt do Integracji sensorycznej. Elementy SI są włączone w plan terapii.